Qui som?

L’aprenentatge significatiu de D. P. Ausubel descrit per J.D. Novak en el qual es basa la teoria constructivista s’ha dut a la pràctica en l’aula mitjançant la investigació de A. Ballester. La seva aplicació pràctica en diferents àrees i nivells educatius s’harealitzat a partir del seminari d’aprenentatge significatiu del Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat de les Illes Balears amb un grup de professors col·laboradors que posen a la disposició de totes les persones interessades en la millora de l’aprenentatge aquesta pàgina web.

Per a dur endavant una bona pràctica docent és molt important tenir una bona teoria que la sustenti. L’aprenentatge significatiu d’Ausubel descrit per Novak és la millor explicació a la naturalesa del coneixement i de com s’aprèn. Creiem també en la importància d’ensenyar com s’aprèn per a tenirèxit en l’aprenentatge.

Pensem a confeccionar aquesta pàgina web per a tenir recollida informació rellevant sobre l’aprenentatge significatiu amb l’objectiu de facilitar la difusió per a la millora efectiva de l’educació. Aquesta web està realitzada sense ànim de lucre amb l’objectiu de difondre l’aprenentatge significatiu.

Assessories

És d’especial rellevància contar amb l’assessorament i el suport personal del professor Joseph D. Novak. Professor Emèrit de la Universitat de Cornell (USA). Degà Científic d’Investigació, Universitat de West Florida, Institute for Human and Machine Cognition y del professor  Federico Mayor Zaragoza. Exdirector general de la UNESCO. President de l’ERCEG (European Research Council Expert Group) per a «l’Economia basada en el coneixement». Cofundador del Centre de Biologia Molecular Severo Ochoa i del Consell Superior d’Investigacions Científiques. President de la Fundació Cultura de Pau.

Assessoria d’Investigació

Climent Picornell Bauzà. Doctor en geografia. Professor del Departament de Ciències de la Terra. Universitat de les Illes Balears.

María Jesús Castro Valdomar. Llicenciada en Història de l’Art. Professora del Departament de Ciències Històriques i Teoria dels Arts. Universitat de les Illes Balears.

María Hortensia Prieto. Llicenciada en Pedagogia i Psicologia.

Equip Meaningfullearning.eu Aprendizajesignificativo.com  Aprenentatgesignificatiu.com

Assessories

Desarrollo web

Revisión web